7 Ocak 2013 Pazartesi

Aamir Khan 2


  Aamir Khan hakkında daha önceki yazılarımdan birinde bilgi vermiştim. Eklemek istediğim birkaç şey daha var. Daha önceden bahsettiğim iki filmini de izledim. Hatırlayacağınız gibi bu filmler Lagaan ve De Basanti Rang idi. Bu adamın filmlerini izlediğim kadarıyla izleyiciye bir ders vermeye çalışılıyor. Şunu söylemek istiyorum: "Aamir Khan 1965 yılında 'Hiç kimse mükemmel değildir.' sözüne tepki olarak doğmuştur."
  Lagaan filmin hakkında söyleyecek pek bir şeyim yok. Filmin uzunluğu nedeniyle canımın sıkıldığını söyleyebilirim. Ama biri çıkıp da filme kötü diyemez.
  De Basanti Rang filmi tek kelimeyle harikadır.Türkçesi "Sarıya Boya" anlamına gelmektedir. Filmi size şöyle anlatayım; "genç bir İngiliz bayan (Sue) -çok tatlı bir kızdır- büyükbabasının 1920 yıllarında Hindistan'ın özgürlüğü hakkında yazdığı günlüğü ile ilgili bir belgesel çekmek için Hindistan'a gider. Burada kendisine yardım etmeyi kabul eden Hintli genç kız (Sonia) ile birlikte belgeselde oynayacak oyuncuları üniversitede aramaya başlarlar. Kültüründen uzaklaşmış birçok aday kitlesinden sonra kötünün iyisi tadında bir grup oluşturulur. Grup, belgesel çekildikçe konuyu kavramaya, benimsemeye ve haliyle de bilinçlenmeye başlar."
  De Basanti Rang (Sarıya Boya). Sarı, Hint kültüründe fedakarlık anlamına gelmekteymiş ve bu nedenle de filmin bazı kısımları sarı renkte çekilmiştir.
  İyi seyirler arkadaşlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder