3 Ocak 2013 Perşembe
Aamir Khan
Bu yazımda Hindistanlı bir aktörden ve filmlerinden bahsedeceğim, Aamir Khan. Kendisi 14 Mart 1965 yılında doğmuştur. İki oğlu ve bir de kızı vardır. Müslüman olması benim bu sanatçıya olan ilgimi arttırdı. Aynı zamanda yapımcı ve yönetmenlik de yapmaktadır. Bollywood'un en çok kazanan ünlüsüdür.
Oyuncunun en bilinen filmi 3 Idiots'tur. 2009 yapımı bu film dünya çapında bir şöhrete sahiptir. IMDB'nin top 250 listesine girmeyi başarmıştır. Film Hindistan'daki eğitim sistemini eleştiren, güldürürken aynı zamanda da düşündüren bir yapıya sahiptir. Kesinlikle izlenmesi gereken bir film olduğunu sadece ben değil arkadaşım Alpagut da düşünmektedir.
Aamir Khan'ın diğer filmlerine de değinmek istiyorum. En azından izlediğim filmlerine değineceğim. Taare Zameen Par adlı filmiyse; 8 yaşındaki problemli bir çocuğu ve onun bu problemlerini çözmeye çalışan öğretmeni -Aamir Khan- anlatır. Fazla zaman kaybetmeden diğer filmlerden de bahsedeyim. Fanaa adlı filmindeyse; bir tur rehberinin -Aamir Khan- kör bir kıza olan aşkını anlatır. Bu sadece başlangıçtır. Tur rehberi sandığımız kişinin aslında kim olduğunu öğrendiğimizde film başlayacaktır. Ghajini beni 3 Idiots'tan sonra en çok etkileyen filmidir. Memento filmini izlediyseniz bu filmle arasında benzerlikler bulacaksınız. Bana soracak olursanız Ghajini, Memento'dan çok daha iyi bir filmdir.
Bu filmlerin en kötü yanı ise 3 saat gibi bir uzunlukları olmasıdır. Bazen filmi kapatmak istiyorsunuz ki bunu kesinlikle yapmayın. Hepsi de izlediğinize değecek filmlerdir. Başka bir ayrıntıya daha dikkatinizi çekmek istiyorum. Film sırasında başrol oyuncuları birkaç defa şarkı söylüyorlar. Bundan da sıkılabilirsiniz haklı olarak. Ama dediğim gibi, hepsi de izlemeye değer filmler. Filmler hakkında ekleyecek başka bir sıkıntı olmadığı kanısındayım.
Aamir Khan'ın izlemeyi planladığım 3 filmi daha var. İzleyemediğim için bunlar hakkında bilgi veremeyeceğim ama hangi filmler olduğunu belirtmek istiyorum. Talaash henüz yeni gösterime girdiği için beklemedeyim. De Basanti Rang'ı izlemeye henüz zamanım olmadı. Lagaan'ı da izleyemedim. Bu film Oscar'a aday olmuştur. Bu yüzden ilk fırsatta bu filmi izleyip değerlendirmesini sizlerle paylaşacağım.
İyi günler arkadaşlar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder